סמינר פיתוח סדרות על פי שיטת האקורדיון מועד יוני 2022

מועד: ראשון, שני ושלישי ביוני, 2022 (5-7/06/2022)

משך: 3 ימים, 2 לילות.

מיקום: תל אביב, זום

קהל יעד: יוצרים בעלי רקע בכתיבה, בימוי, הפקה או משחק, בוגרי בתי ספר לקולנוע או משחק, בוגרי חוג לספרות, חשוב שיהיה רקע כלשהו ומחויבות לתהליך אינטנסיבי של למידה, כתיבה ודיון מקצועי

הקבלה מותנית בהגשה של עמוד עד שלושה עמודים בו היוצר/ת יתארו הסדרה שאתם רוצים לכתוב כולל הצהרת כוונות – יש לשלוח למייל aditishrai@gmail.com

לוח זמנים

09:00-12:00 הרצאה, תרגיל ודיון קבוצתי במרכיבים של שיטת האקורדיון

16:00 – 12:00 הפסקת צהריים וזמן כתיבה אישי

עד שעה 16:00 הגשה של התרגיל היומי

17:00 – 19:00 דיון קבוצתי, צפייה מודרכת ומשוב

*זמני עריכה פרטניים יקבעו במהלך היום בשעה קבועה עם כל אחד

האג'נדה

שיטת האקורדיון היא תיאוריה ופרקטיקה בתסריטאות שפיתחתי. על פי השיטה אני מחלקת את מבנה הסדרה ל-4 מרכיבים:

  1. שאלה דרמטית ומנגנון סדרתי
  2. מהלך עונתי וארק של דמויות
  3. עולם הסדרה
  4. הצהרת כוונות

אני מלמדת כיצד לפתח סדרה על פי השיטה משלב הרעיון הראשוני עד הצעת מגובשת – מיני בייבל, שניתן להגיש לגופי השידור, חממות, מפיקים ושיתופי פעולה בחו"ל. יש אפשרות להמשיך עם השיטה לפיתוח בייבל מלא וכתיבה של פרק פיילוט ופיץ'.

הסדנה רצה נכון לעכשיו (נובמבר 2021) כבר שנתיים, במתכונת של 8 שיעורים לעד 6 משתתפים. כל שיעור שעתיים, במהלכו לומדים כל פעם מרכיב חדש עד שכל המרכיבים מתחברים זה לזה בהצעה השלמה.

המטרה היא להפריד את המבנה הדרמטי של סדרה מהמבנה הדרמטי הקלאסי של סרט (קצר או באורך מלא) בכדי לייצר עמוד שדרה "גמיש". באמצעות השיטה, נוצר המבנה הפרקי, הסדרתי, כך שבמסמכי ההגשה ניתן לקרוא ולדמיין איך הסדרה נראית, כיצד בנויים הפרקים שלה, מה העולם, מי הדמויות, מה הקונפליקט המרכזי וכיצד הכול מתחבר להצהרת הכוונות של היוצר.

במהלך הסמינר המשתתפים ילמדו את כל מרכיבי השיטה ב-3 ימים. כך שכל יום יהיו 3 שעות הרצאה ושאר היום מוקדש לכתיבה, שכתוב, עריכת תסריט פרטנית, דיון, אכילה, שינה וכיף.

המטרה היא להכניס את היוצרים "לעולם של הסדרה" והיצירה באופן אינטנסיבי אבל עוטף. תהיה אווירה של מעבדה, חדר כותבים וחברותא – כדי שנוכל להתנתק מחיי היום מיום ולראות כיצד ניתן ואפשרי לכתוב את הסדרות שלנו ביעילות ובמהירות באמצעות שיטת האקורדיון.

בנוסף, אנחנו לא מחכים לאישור של אף אחד כדי ליצור את הסדרות שלנו ולפתח אותן למלוא הפוטנציאל שהן יכולות להגיע אליו באמצעות הכלים, העריכה ותשומת הלב המדויקים לכל יוצר ויוצרת.

כדי להירשם אנא שלחו לי מייל aditishrai@gmail.com