איך כותבים סדרה? איך כותבים סרט? כיצד לבחור שיטה או מתודה או תיאוריה שתעבוד עבורך

השאלה האמתית היא לא מה השיטה שעובדת אלא מה השיטה שעובדת עבורך. השאלה היא לא איך אני הולך לכתוב סדרה או סרט אלא מה הדרך שלך, מה אתה או את צריכים לעבור כיוצרים וככותבים כדי להצליח לזקק את הרעיון שנמצא לכם בתוך הראש לכדי הצעה לסרט או לסדרה.

כוואן פייג'ר (עמוד על הסדרה) כפיץ', כפרה בייבל (הצעה מקוצרת), כבייבל (העונה כולה כתובה כתקצירי פרקים) כתסריט לפיילוט, כתסריטים לפרקים ובסופו של דבר על המסך כסדרה.

כמה מדויקים אתם יכולים להיות זה עניין של דרך שתצטרכו לעבור. יש מספר שיטות ותיאוריות בתסריטאות כמספר הכוכבים בשמיים.

ואני לא חושבת שסיפורי הצלחה יכולים להוות יותר מהשראה, הם יכולים גם להיות מכשול ומקור לקנאה ובהקשר הזה אני יכולה לספר איזה סיפור קטן כאנקדוטה על כמה דיוק חשוב כדי לשבור מחסום כתיבה;

בעברי התאמנתי באומנויות לחימה ואחד הדברים שנאלצנו לעשות זה לשבור קרש.

עכשיו לכאורה שבירת קרש נראה בתור משהו קשה, אבל הרבה יותר קשה משבירת קרש אמיתי זה לשבור קרש דמה, קרש דמה עשוי מפלסטיק וחייבים לפגוע מדויק ונכון ממש במרכז כדי שהקרש ישבר.

ולא תשבור קרש אמיתי עד שתצליח לשבור קרש דמה.

עכשיו הכוח של המכה לא מגיע מהשריר, אלא מהמותן – כל הגוף מתכנס להוציא את המכה ובסוף לא מדובר בכוח, לא צריך להפעיל כוח ולא צריך להתעייף כדי להוציא מכה חזקה, צריך להתאמן על טכניקה, על מצב כף רגל או כף יד נכונים, כי אם המנח לא נכון אפשר לשבור את האצבעות וגם לא לשבור את הקרש.

אז טיוטות זה נהדר, כל מה שעובד לכם בכתיבה – בין אם זה להקליט, לשתף במדיה חברתית, לצלם, לכתוב במחברת או בטלפון, הכול הולך, בסוף מה שחשובה היא הדרך, לא התוצאה, ההתמדה והנכונות והיכולת המתמשכת להיות ברגע ולתעד אותו בנאמנות ובדייקנות – זו השיטה שלכם וזה מה שיגרום לסדרה או סרט שלכם לעבוד בסופו של דבר.

ואם אתם צריכים עזרה לדייק ואם אתם מוכנים לקבל ביקורת ואם אתם רוצים ללמוד ולתרגל את שיטת האקורדיון לפיתוח סדרות, מוזמנים כמו תמיד ליצור קשר. אני בתקופה מאוד עמוסה ולוקח לי זמן להגיב אבל אני תמיד מגיבה במייל או בוואטאפ.

במהלך האביב ייפתח סמינר מיוחד ובו ניתן יהיה ללמוד את שיטת האקורדיון וליישם אותה בחופשת כתיבה מובנית שתכניס אתכם לתהליך כתיבה אינטנסיבי במטרה לדייק את הסדרה במעטפת של עריכה פרטנית וקבוצה מצומצמת שתהווה חדר כותבים. לא כל אחד יוכל להתקבל ובתקווה (אני עובדת על זה בימים אלה) יהיה גם סבסוד לכמה או לכל המשתתפים. מדובר על קבוצה של עד 6, כרגיל.

השאירו פרטים אם תרצו לשמוע עוד.