איך כותבים סדרה מקורית? איך ומתי עושים תחקיר לסדרה או לסרט?

טעות נפוצה שעושים בעת פיתוח סדרה (וגם תסריט לסרט למען האמת) זה ללכת לאיבוד בתחקיר.

במקום לכתוב את הרעיונות שלנו, לפתח אותם, לחשוב על דמויות, לדובב אותן, להבין מה זה הדבר הזה ואיך אני יכולה לכתוב אותו. אני קצת, בוא נודה באמת, אנחנו מחפשים שיכתבו עבורנו.

אנחנו מחפשים איזו כתבה בנושא, איזו דמות צבעונית בהקשר של הסדרה שלי, איזה וידאו – וידאו אנחנו אוהבים כי זה הכי קל, הכי כיף, פשוט לצפות במשהו במקום לכתוב…

אני מציעה לכם לחכות עם התחקיר. כמובן שזה חשוב, אנחנו לא רוצים לכתוב סדרה לא מבוססת. אבל קודם תכתבו משהו משלכם! ואל תעתיקו משהו שקראתם, כי בסוף זה נקרא ככה, כמו משהו שכבר קראנו במקום אחר או ראינו במקום אחר – בקיצור, לא כמו משהו שאתם כתבתם וחבל.

ואם כבר אתם עושים תחקיר, תפגשו את האנשים, לכו ללוקיישנים, תחוו את הדבר. אל תספקו בגוגל. תתנסו בעצמכם.

התחקיר בסופו של דבר בנוי משני מרכיבים עיקריים:

  1. חקירה עצמית – מה מחבר אותי לנושא הזה, איזו חוויה אני עברתי, מה אני הרגשתי כשפגשתי את הנושא פעם ראשונה, מה אני מכיר מהחיים שלי, מהאנשים סביבי, מהאנשים בעברי – שיכולים לתת לי את המקור האישי, הרגשי, את הזווית שאף אחד לא סיפר לפניי.
  2. חקירה של הלוקיישן, של העולם – לחוות את הנושא בעצמכם, בדרך שלא נכתבה עליו עד כה. באופן בלתי אמצעי. נסו להצטרף למשמרת, לצוטט לאנשים במקום, להיות נוכחים ולכתוב מתוך ההוויה עצמה.

רק ככה אפשר לכתוב משהו מקורי באמת שעוד לא נכתב וגם לייצר אמינות.