איך להשיג תקציב פיתוח לסדרה?

איך להשיג תקציב פיתוח זו שאלת מיליון הדולר וזה קשה למדיי, אבל אפשרי.

1. הדבר הראשון זה להשיג מפיק או מפיקה שמאמינים בפרויקט ואז הם בעצם עוזרים לכם להשיג את התקציב הזה וזה חשוב בשיח איתם להציף את זה כמטרה

2. אפשר לנסות להשיג מפיק ובכלל לקדם את הסדרה שלכם דרך סוכן. יש כמה בשוק והם רשומים באיגוד התסריטאים, סוכן לרוב ירצה שתבואו כבר עם משהו ביד, אבל לפעמים יקבלו אתכם על סמך קריאת הפרויקט שלכם או קורות חיים. שווה לבדוק את האפיק הזה.

3. קולות קוראים – כאן כל רבעון בערך מפרסמים קול קורא וצריך לראות בנהלים מה נדרש מכם, כדי להגיש לרוב תצטרכו מפיק/ה שותפ/ה ולפעמים גם במאי/ת. יש גם קולות קוראים ותקציב פיתוח בקרנות, יש לעקוב אחרי הפרסומים.
בקול הקורא האחרון לסדרת ביכורים לא צריך מפיק/ה למשל, אבל לחבור למפיקים כן ייתן לכם יתרון.

4. שתפ עם גוף שידור או הפקה בינלאומיים, זה לרוב יעשה דרך מפיקים

5. הגשה לחממות של סדרות בחו"ל לא ייתן לכם תקציב לרוב אלא אם כן תזכו בפיץ' שם. אבל זה כן יכול לחבר אתכם לגופים בינלאומיים וללמד אותכם הרבה – אעלה על כך פוסט בקרוב.


איך משיגים את כל זה? הרבה גוגל, איסוף תאריכים, כתובות, להרים טלפונים, לפעמים להיות נוכחים בהקרנות ובאירועים לתת איזה כרטיס ביקור… כרגע בגלל הקורונה פחות רלוונטי. אבל יש זום!

אה וגם אפשר לפנות ליס, הוט, קשת ורשת, סלקום, פרטנר, אבל כל אחד מהם מחפש משהו אחר וכדאי שיהיה לכם חיבור עם מפיק/ה קודם.


ולפניי שפונים למפיקים חשוב שההצעה תהיה טובה, היא לא צריכה להיות מושלמת, אבל כן מספיק מגובשת כדי שיהיה ברור על מה הסדרה, מה המנגנון, מה המהלך המרכזי, הארק של הדמויות ואיך אתם קשורים אליהם. למה אתם צריכים לכתוב אותה?

מוזמנים להיעזר בי לעריכה ועבודה על רעיון קיים ומבטיחה שאמשיך ואעסוק בעניין בפוסטים עתידיים.