הצלחה בכתיבה ופיתוח סדרה תלויה בהתמודדות עם כישלון

בהרבה מאוד סרטונים ופוסטים וסיפורים על סדרות מצליחות אנחנו שומעים על הדרך הספציפית שאותו יוצר או אותה יוצרת הצליחו לגרום לסדרה שלהם לצאת לאוויר העולם בניגוד לכל הסיכויים, אחרי דרך ארוכה ולפעמים גם מדובר בהמשך טבעי אחרי הצלחות קודמות.

אך בפוסט הזה אני רוצה לשאול מהי הצלחה? וכיצד אנחנו יכולים ללמוד מהצלחות של אחרים?

האם ניתן ללמוד מהצלחות של אחרים? אולי דברים מסוימים. אם אתם מוציאים משהו שמדבר אליכם, איזו שהוא הרגל שאתם רוצים לאמץ, רעיון שלא חשבם עליו – זה מצוין.

אבל לא פעם, זה פשוט גורם לנו להרגיש רע.

הצלחה של אדם אחר היא לרוב הדרך הספציפית שלו ולא כל כך שמעתי סיפורי הצלחה שהיה בהם דפוס שיכולתי לעקוב אחריו, מלבד העצות השחוקות – שבו לכתוב כל יום, תפנו לכולם, תתעקשו, אל תוותרו, תשכתבו עד שזה יהיה מושלם, תיצרו קשרים, אל תוותרו על שום קול קורא.

הבעיה מתחילה עבור כותבים רבים עם הקושי להתמיד. עם הקושי להתמודד עם השכתוב, עם הכתיבה עצמה.

עם תחושת הכישלון 🙂

ועם זה כנראה תצטרכו להתמודד הכי הרבה.

איך ממשיכים לפתח סדרה או סרט או ספר או כל יצירה שהיא כשהתחושה הכי חזקה לאורך כל התהליך – אוף זה בחיים לא יצליח. אני לא מספיק מוכשרת, אני לא עובדת מספיק קשה ובשביל מה בכלל להתאמץ?

זה השריר שהכי קשה להתמודד מול, ברוך השם הוא זוכה תמיד לעוד ועוד משקולות ושלא נדבר על הצורך להשקיע עוד ועוד כסף ביצירה שלא בטוח אי פעם תניב חזרה את ההשקעה.

אז אני פה כדי להגיד לכם בריש גלי שאם אתם מוצאים את עצמם עוסקים בזה כל כך הרבה, שוב ושוב, כנראה שזה חשוב לכם. כנראה שזה שווה את ההשקעה, כנראה שאתם תרגישו שחרור אדיר כשסוף סוף תצליחו לדייק את היצירה שלכם ולהוציא אותה – בפורמט כזה או אחר – לאוויר העולם.

אתם עושים את זה קודם כל עבור עצמכם ומול עצמכם ואתם הולכים ומשתפרים בזה ככל שאתם כותבים יותר, ככל שאתם לומדים מה הדרך הנכונה עבורכם.

ואם אתם לא רוצים לעשות זאת לבד, ואם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעוד כלים ומסגרת – אז קדימה, שיטת האקורדיון פה עבורכם וגם אני. צרו קשר וביחד נדייק את הסדרה שלכם למה שהיא צריכה להיות.