כשהתותחים רועמים המוזה (השלם את החסר)

אני מתקשה לכתוב כשקשה. כשהמצב במדינה כבר מעל חצי שנה נמצא בכאוס ובואו נהיה כנים, גם לפני השביעי באוקטובר היה פה בלגן ובלתי צפוי. לכן, אני באה עם המון חמלה לכותבים שאני מלווה, לתהליכי ייעוץ ולא מאמינה בכפייה ולא מאמינה שצריך לכתוב או להכריח את עצמנו לכתוב וליצור אם משהו עוצר בעדנו.

מאידך, ישנה יצירה שרוצה לצאת לאוויר העולם ולעיתים שיתוף פעולה, שיחה, סדנה, פגישה אחד על אחד מתניעים את המקומות האלה ומשחררים אותם. אני מזמינה אתכם קודם כל לענות את השאלה ביניכם לבין עצמכם – מה אתם צריכים כדי ליצור את הסדרה שלכם? כדי להתמיד בתהליך הפיתוח?

לעדי תשרי יש שיטה ייחודית לפיתוח סדרות. זה הדגל שאני מניפה כבר מעל שלוש שנים וחווה בעצמי איך שיטת האקורדיון עובדת. עבורי, עבור כותבים שאני מלווה. כן אני משתמשת גם בכלים של דרמטורגיה וסטוריטלינג קלאסי ונשענת על תיאוריות בתסריטאות ועל ניסיון ואינטואיציה.

אני מאמינה שהדרך הכי טובה לעשות משהו הוא פשוט לעשות אותו.

לכל שאלה יש 2 אופציות – רע וטוב, קורבן או מקרבן, לבן או שחור, קטסטרופה או אהבת אמת.

השינוי נע בין ערכים הופכיים – אף אחד מהם לא מושלם, מה מושלם בעולם הזה, האם שלמות קיימת בכלל?

איפה אתם נעים בתוך הדבר הזה? מה הסיפורים שמובילים אתכם? מה השובל שאתם משאירים?

כיצד אתם שורדים את מה שעובר עליכם. כיצד אתם הופכים להיות שורדים, לא קורבנות. מה שרדתם? איך?

מלקולם אקס אמר "מהפכה היא כמו שריפה ביער" וכרגע יער ישראלי נולד מחדש, רק דרך שריפה, זה בריא לאדמה להישרף. זו שלכת ישראלית.

הרבה אנשים חוקרים הצלחה. מחפשים סרטונים, פודקסטים, ספרים, הרצאות על הצלחה. אבל מה שבאמת צריך לחקור זה כישלון. אם אתם חוקרים הצלחה משמע אתם חושקים בהצלחה ומרגישים כשלון, אז למה? מה הכישלון שאתם חווים? מה מפחיד אתכם שיקרה? מה מניע אתכם?

אתם מסוגלים לספר לי?

מסוגלים לספר את הסיפור הזה?

המרדף אחר הצלחה הוא לא יותר מבריחה מעצמינו. בעיניי הצלחה היא לא מרדף. היא תהליך מדויק ונכון ואינדיבדואלי מאוד. כמה פעמים שמעתם את המשפט: :אם לא הייתם יכולים להתמודד עם זה זה לא היה קורה לכם?, נסתרות דרכי האל… אבל הדרך שלכם, גלויה לגמרי, כלומר אם אתם מוכנים ללכת בה 🙂

לאן ללכת שאלה אליס את החתול

זה תלוי ענה לה, לאן את רוצה להגיע

לא איכפת לי אמרה אליס, כל עוד אני אגיע לאינשהו

אז זה לא משנה באמת באיזה דרך תבחרי

את תגיעי לאינשהו כל עוד תלכי מספיק זמן

כל עוד תמשיכי ללכת

מורפיוס מציע לכם גלולה אדומה וגלולה כחולה, אחת תשכיח מכם הכול, תחזרו למטריקס ותשכחו שכל זה קרה. השנייה תיקח אתכם רחוק יותר בתוך מחילת הארנב, באיזו גלולה תבחרו?

יום רביעי הקרוב 24.4.24 בשעה 19:00 אקיים שיעור על דיאלוג, טקסט וסאבטקסט. השיעור יתקיים אונליין תמורת תשלום, יוקלט ויעלה לערוץ הפטריון של שיטת האקורדיון.

וב-1.5.24 אפתח מחזור חדש דנדש של פיתוח סדרות על פי שיטת האקורדיון, 13 מפגשים, כולל פיתוח רעיון משלביו הראשונים, כתיבת הצעה, פיץ' בפניי מפיקים, כתיבת פרק פיילוט ובייבל. כל זה תוך ליווי אישי וצמוד, עבודה קבוצתית וסודיות מוחלטת עד שתרגישו מוכנים לצאת ולמכור ולגרום לסדרות שלכם להתגשם.

פרטים נוספים אצלי, שבוע טוב.

אנקנטו

אנקנטו הוא טקסט מרגש, פמיניסטי, שעוסק בטראומה משפחתית, השלכה, החלמה

לקרוא עוד