למה חשוב ליצור חוקים לעולם הסדרה שלי?

חוקי העולם של הסדרה שלכם הם חלק מהמבנה של הסדרה. כמובן שחוקים נועדו להישבר, אבל קודם צריך שיהיו חוקים, לא? אז, בואו נעשה רגע דמיון מודרך ונדמיין את הסדרה שלנו כמשחק; מה אסור ומה מותר לכל דמות לעשות? מה המסגרת של העולם הזה?

דוגמא לחוק – הסדרה מתנהלת בזמן "אמיתי" – משמע כל דקה על המסך היא דקה במציאות. למשל הסדרה SKAM שהוציאה את הפרקים שלה תמיד בשעה שהתרחש הפרק.

דוגמא נוספת לחוק, הפעם כזה שנשבר – בווסטוורלד יש את האנדרואידים ויש את מי שעובד בחברה או לקוח של החברה. האנדרואידים הם תחת השליטה המוחלטת של החברה, ברגע שהם מתחילים למרוד, הסדרה מתחילה.

אם כן, שבירה של חוק יכולה להוות אירוע מחולל או נקודת מפנה, במילים של "שיטת האקורדיון" היא יכולה להוות "סצנת מפתח", סצנה כזו שמשהו קריטי ומהותי הופך את העלילה על פיה ומהווה אחד מהחוליות של מהלך השינוי.

חוקים יכולים להיות חלק מז'אנר כמו מערבון, סדרת בית חולים או בית משפט – למשל כל פרק יהיה תיק שצריך לנצח בו או חולה שיש להציל. אפשר לראות את זה מאוד יפה בסדרות ילדים כמו כוח פיג'יי למשל, תמיד אחד הרעים יפרו את האיזון בעולם ושלושת גיבורי העל יעבדו יחד כדי להציל את המצב או בסמי הכבאי, תמיד תתרחש איזו קטסטרופה שתזעיק את סמי וחבורת הכבאים.

מה שאומר שחוקים הם חלק מהמנגנון הסדרתי – אפשר להגיד ממש הפירוק של המנגנון לגורמים. אפשר לחלק חוקים לדמויות, למבנה הפרקי ולמהלך העונתי כולו. אם תכתבו לפחות 5 חוקים, כבר תוכלו להשתמש בהם במסמך הצעת לסדרה, אם תרחיבו ותכתבו יותר, זה כלי מצוין בתהליך הפיתוח כולו.

אז, מה החוקים של העולם שלכם? מה עושה אותו ייחודי? כיצד שבירה של חוק מייצרת מפנה משמעותי בעלילת הסדרה? נצלו את הפוסט הזה כדי קצת לחשוב ולכתוב כמה חוקים.

ואם אתם רוצים לצלול לתהליך פיתוח יותר משמעותי ומובנה, מוזמנים להצטרף לאחת הסדנאות שתיפתח בקרוב וגם / או לליווי אישי.

שתהיה שנה טובה!