למה שינוי חשוב בפיתוח סדרה?

אתמול ישבתי עם כמה קולגות, יוצרים וכותבים בעצמם והתווכחנו על למה שינוי חשוב בסיפור ובעיקר למה הוא חשוב בהצעה לסדרה או תסריט לסרט.

מהפרספקטיבה שלי, שינוי חשוב משני טעמים עיקריים:

  1. קודם כל שינוי יוצר תנועה. אם אין שינוי בסיפור שאנחנו מספרים, במיוחד כשמדובר על נפח גדול כל כך כמו סדרה שיש לה כמה פרקים וכמה עונות. אנחנו פשוט הופכים להיות מתוסכלים בתור הצופים של הסדרה. אנחנו כל הזמן רואים שהמהלך חוזר על עצמו ולא קורה שום דבר. הגיבורים לא מתקדמים. על פי שיטת האקורדיון התנועה היא תמיד בין שני ערכים הופכיים ומה שאני תמיד אומרת בשיעורים של הסדנה – דרמה במיטבה היא מעבר משכנע בין הערכים ההופכיים. דוגמא טובה לכך היא הסדרה "שוברים שוברות" ואני מפרטת על כך בסרטון הזה וכמובן בפרק שהקדשתי לשוברים שורות בפודקסט ניתוח סדרות
  2. שנית, אנחנו זקוקים לשינוי רגשית כצופים של הסדרה. השינוי שהגיבורים עוברים מתחבר לשינוי שאנחנו רוצים לעשות בחיים שלנו וכשאנחנו צופים ומזדהים עם המאבק של הגיבורים, אנחנו מרגישים כאילו אנחנו קצת עוברים שינוי בעצמנו. זה גורם לנו להאמין ששינוי אפשרי וזו תחושה נעימה של קתרזיס והגשמה ואמונה. אל תמנעו את זה מהקוראים והצופים של הסיפור שלכם.

לסיכום, שינוי הוא הבסיס לכל דרמה.

וכדי להבין איך לייצר שינוי משכנע לאורך כמה פרקים וכמה עונות צריך להבין טוב יותר את המבנה הסדרתי. אתם מוזמנים ליצור קשר כדי לפתח את הרעיונות שלכם שלב אחר שלב עם ליווי וכלים שישרתו כל סדרה שתרצו לכתוב.