מה ההבדל בין ארק לבין מהלך עונתי לקשת עונתית

נשאלתי היום מה ההבדל בין ארק לבין מהלך עונתי ועל הדרך נכנס המושג קשת עונתית אז החלטתי לנצל את הבמה הצנועה הזו כדי לנסות ולהסביר.

קודם כל, כל המושגים הללו למעשה מתארים את העלילה של הסדרה שלנו. מהלך עונתי מתייחס לכלל האירועים שיש בעונה, כיצד אנחנו מתחילים, מה קורה במהלך העונה וכיצד היא מסתיימת. מי שעשה את הסדנה או בקיא במושגים של שיטת האקורדיון, יודע שאני מדברת לא מעט על סצנות מפתח, אלו נקודות מפנה עלילתיות. רגעים שבהם הדמויות שלנו משלמות מחיר, עוברות מהפך וקורה משהו שהוא משמעותי לתהליך השינוי.

כמו כן חשוב לתאר את כלל האירועים ב"זום אאוט" משמע, לא סצנה, סצנה כל מה שקורה כי אז יוצא שאתם מתארים פרק אחד, גג שלוש, במסמך הצעה שלכם. דבר אחרון – חשוב להשתמש במנגנון סדרתי, משמע – כיצד העלילה שלכם נעה כפרקים בסדרה וכך שזה לא ייקרא כמו עלילה של סרט.

ארק של דמות זה למעשה מה קורה לדמות מבחינת אירועים, כיצד היא משתנה, איך היא פועלת, כיצד היא משתלבת בעלילה הראשית. ניתן להכניס את הארקים של הדמויות בתוך המהלך ולדעתי רצוי. כך כשאני מזכירה דמות אני מדברת עליה בצורה תסריטאית – מה היא עושה, מה היא רוצה ולא מקבלת, כיצד היא משתנה במהלך הסדרה, המחירים שהיא משלמת, מערכות היחסים שלה וכך הלאה.

קשת עונתית זה מושג שמתייחס לשניהם, ארק באנגלית זה קשת והמטרה לתאר מה המהלך שמתרחש במהלך העונה. לצערי, אין איזה תנ"ך תסריטאות אחד שקשור לסדרות, או אולי אני עוד לא נתקלתי בו ועל כן המושגים הללו קצת מבלבלים לפעמים ומתערבבים.

לי כמובן יש את הגישה שאני חושבת שהיא נכונה לכתיבת הצעה, אחרים יכולים לטעון אחרת. חושבת שאם מדובר בהגשה ולא ברור לכם עד הסוף מה מתבקש מכם, שווה לשאול. כמו כן, הייתי מסתכלת ספציפית על ההגשות לכאן כסוג של "הוראות" כי זה הגוף המרכזי שפתוח להגשות וגם פנוי לשאלות. אגב, עדיין אפשר להגיש לכאן סדרות ורצוי.

אם אתם רוצים להיעזר בי, מוזמנים לשאול שאלות וגם להצטרף לתהליך ליווי או סדנה. האביב התחיל לאט לאט לפרוח במחוזתנו, מי ייתן וכולנו נדע בשורות טובות.