מה הנושא של הסדרה שלך?

נושא הסדרה מתקשר להצהרת כוונות או לאני המאמין של היוצרים. האם הסדרה עוסקת בפסיכולוגיה, עולם הרווקות המאוחרת, הורות משותפת או אהבה בגיל השלישי?

תחשבו על זה, נושא הסדרה הוא הרבה יותר ספציפי מז'אנר. הוא מכיל בתוכו במילה אחת עד שלוש את הספציפיות של הסדרה שלכם, מה מייחד אותה וגם מה קושר אותה לסדרות אחרות שנעשו לפניה.

ברגע שאתם יודעים על מה הסדרה שלכם, יותר קל לנסח שאלה דרמטית וגם ליצור מנגנון – אם הנושא קשור לעולם העבודה למשל, אז האם מדובר בחיפוש עבודה? השגת יעדים מסוימים בתוך הארגון או אולי זה על הפער בין קריירה לחיי משפחה. אנחנו יכולים למצוא בתוך הנושא את הדיכוטומיות שירכיבו את הערכים ההופכיים ומשם לייצר את השאלה בין שני הערכים.

ברגע שאנחנו מפשיטים את הסדרה לקונספט ברור, כך קל לנו יותר לתקשר על מה אנחנו כותבים וגם לייצר עבור עצמינו מסגרת ברורה ויציבה עבור העלילה והדמויות.

לפעמים אם אתם תקועים בכתיבה או שאתם מחפשים רעיון חדש אפשר לכתוב לעצמכם רשימת נושאים שמעניינים אתכם או לחפש רשימת נושאים ולנסות לשלב בין שני נושאים שיצרו הזרה – משמע, לדבר על נושא מסוים בצורה חדשנית ומקורית. למשל, בסדרה החדשה "The Patient" פסיכולוג נחטף על ידי המטופל שלו כדי שיוכל לדבר בחופשיות על ההרגל הכפייתי שלו לרצוח אנשים בחופשיות. הו, הנה דרך חדשה לדון ברצח סדרתי ובטיפול פסיכולוגי גם יחד 🙂

לסיכום, נושא הסדרה הוא כלי מצוין לעסוק בשאלה דרמטית, מנגנון, עולם הסדרה והצהרת הכוונות – הכול חוץ מהחלק הארי של מהלך וארק של דמויות. בהחלט דרך טובה להתחיל וגם לתמצת את הסדרה שלכם.

בקרוב תפתח סדנה חדשה גם בזום וגם באופן פרונטלי בבית אומנויות המילה בחיפה, מוזמנים ליצור קשר דרך האתר או הפייסבוק לפרטים נוספים!

וגם כרגיל האופציה לעריכה אחד על אחד תמיד פתוחה בפניכם.