מועדון האקורדיון | חדר כותבים

מועדון האקורדיון מנסה לפתור בעיה שהיא, מהניסיון שלי, המהותית והחשובה ביותר בחיים של יוצר: להמשיך וליצור באופן שוטף ופורה.

רוב היוצרים שמגיעים לסדנה שלי הם בוגרים של בתי ספר לקולנוע או בתי ספר למשחק. אבל גם אם לאדם אין רקע אקדמאי או מקצועי, אפשר להרגיש שהיצירה והרצון לספר סיפור בוער בו או בה ומדובר באנשים יוצרים, שנועדו ליצור.

הסדנה שלי וגם מסגרות אחרות מייצרות מסגרת עם איזה שהוא יעד בסוף הדרך – הצעה לסדרה או כתיבת בייבל ופרק פיילוט, פיץ' בפניי מפיקים או אפילו תסריט שלם לסרט באורך מלא.

הבעיה שאני מנסה לפתור היא הפער בו כולנו חיים – בין היצירה שאנחנו רוצים להגשים לבירוקרטיות, התשובות השליליות, ההפקות המורכבות והמסתבכות וגם הצורך להתפרנס ולקיים חיים נורמטיביים תוך כדי (שבואו נודה בזה דיי מתנגשים או משלמים מחיר על הרצון שלנו ליצור).

אז אחרי הרבה מחשבה, קריאה, מחקר והניסיון שלי בלימוד, הפקה, כתיבה ועשייה בעשר שנים האחרונות מאז שסיימתי אני כסטודנטית, הגעתי למסקנה שיש 2 עקרונות מרכזיים כדי שנוכל לקרוא לעצמנו יוצרים ולהוציא את היצירה שלנו אל הפועל:

  1. התמדה – הפסקות ארוכות מדיי (של שנים בדרך כלל) במהלכן אנחנו לא כותבים כלל. הרבה פעמים יוצרים עושים ספרינט לקראת איזה קול קורא שיושב בול על החלום הכי גדול שלהם, אבל ברמה היומית / שבועית מזניחים את הפיתוח של הפרויקטים שלהם.
  2. קהילה / חבורה של יוצרים שמדרבנים זה את זה, עוזרים אחד לשני, חושבים יחד איך בכל זאת אפשר לגרום לזה לקרות ומהווים מרחב בטוח בו יצירה יכולה לשגשג ולהתפתח. הם עוזרים זה לזו להבין מה לא עובד ואפילו פשוט מהווים איזו אוזן קשבת ולוקחים חלק בתמיכה וביקורת בונה באופן שוטף.

אם תחשבו על זה – זה בדיוק מה שקורה בזמן הלימודים שלנו, יש לנו את הקולגות שלנו, סטודנטים אחרים. המרצים אומרים לנו – לכו תעשו זה וזה, אנחנו עושים ומגישים אבל מה שנשאר לנו מהחוויה זה פחות מה שנלמד בכיתה או מה נאמר (אלא אם כן נאמר משהו מאוד מרים או מפיל) – אלא העשייה השוטפת עצמה. הסרט, התסריט, התקציר – במילים אחרות "תיק עבודות".

וכמובן שאנחנו חיים את זה.

אז מועדון האקורדיון היא יוזמה שמתבשלת אצלי כבר מימי הסגר השלישי, מי שזוכר את הפוסט שכתבתי אז וזכה להמון שיתופים ואקסל מלא ביוצרים שרצה לקחת חלק ביוזמה לצאת ולעשות סרטים, כמו שקורה וקרה כבר בקינו. שזו תנועה עולמית.

להירשם למועדון מזכה אתכם במשימות שבועיות שאתם צריכים להגיש ומקבלים עליהם משוב בכתב. מדובר במשימות כתיבה / עשייה  קטנות שלא צורכות הרבה זמן. שעה, שעתיים גג בשבוע. אבל, ששומרים על הגחלת ועוזרים בתהליך הפיתוח המתמשך של פרויקטים שונים.

פעם בחודש ניפגש למפגש קבוצתי שהוא גם חברי, אבל גם מקצועי, אליו תירשמו מראש מי שרוצה להציג פרויקט ולמצוא שותפים או פשוט לשמוע דעות ומחשבות כיצד ניתן לקדם את אותו פרויקט. קשרים של רבים, טובים מקשרים של אדם אחד בלבד.

בנוסף אעשה הקרנות מודרכות והרצאות של סדרות / סרטים קצרים שיכולים לנסוך בנו השראה להפקה, לכתיבה ולהוצאה לפועל.

כמובן שנקרין גם את היצירות שלנו.

בשלב הראשון אני אוספת את המתעניינים ובמידה ואנחנו לא מכירים אני אקרא את המסמך שתצטרפו לטופס ונעשה שיחה קצרה של תיאום ציפיות והכרות.

בשלב השני יישלח קישור דרכו תוכלו להירשם ולשלם על 3 חודשים

ובשלב השלישי, תקבלו תאריכים למפגש הקבוצתי ומשימות כל שבוע.

יכול להיות שתהיה גם קבוצת וואטאפ / פייסבוק אבל היא לא תהיה מוקד הפעילות. אני מאמינה שמפגש פנים מול פנים ועשייה שהיא במסמכי וורד ובמצלמות סלולריות ובתוכנות עריכה הוא משמעותי הרבה יותר מרשתות חברתיות ששותות לנו את הזמן ומשאירות אותנו עם מעט מאוד עשייה בסופו של דבר 🙂

המפגשים יהיו פנים מול פנים אבל גם בזום, זה תלוי בהרכב הקבוצה. במידה ויהיו משתתפים שגרים בחוץ לארץ או רחוק מאזור המרכז נוכל לייצר שתי קבוצות – אתם מוזמנים לציין זאת בטופס.

תודה על ההקשבה ומחכה לקרוא את המשימה הראשונה שלכם, שמחכה כבר בתוך הטופס!

עדי תשרי.