חזרות. כי מי לא היה רוצה לכתוב סדרה עם האקס?

חזרות היא אלמותית כי סדרה על מערכת יחסים זוגית תמיד עובדת, כשמתעמקים באינטימיות בין שני אנשים ומנסים דרך הסיפור הספציפי שלהם להגיד משהו חדש, וואלה זה עובד. כי זה נוגע. הספציפיות מייצרת הזדהות.

מי לא חווה פרידה מזעזעת? מי לא כאב כשהאקס מול הפרצוף הביא מישהי חדשה?

אלו רגשות אוניברסליים שתמיד יגרמו לגוש המרכזי של הצופים להתעניין ועוד עשיתי על חזרות פרק בפודקסט (פרק 7) עם הניתוח כולו על פי שיטת האקורדיון.

אז פיילוט כפי שכבר אמרתי לכם מוכיח לנו שהיוצרים יכולים להביא את הסדרתיות בפרק לדוגמא, פה אנחנו חווים גם את התיאטרון, את האגו של השחקנים ומה הם מוכנים לעשות בשביל תפקיד וגם את האגו של היוצרים, הזוג שמהווה את הגיבורים של הסדרה ומה הם מוכנים לעשות למען המחזה שלהם.

אנחנו כיוצרים, כתסריטאים, מאוד יכולים להזדהות עם התשוקה הזו להגשמה עצמית. כמה מר אבל שההגשמה באה על חשבון האינטימיות, באה על חשבון הזוגיות עצמה שבדיוק מתפרקת.

הפרק משחק יפה עם בימת התיאטרון ומסך הטלוויזיה שחוזרים לסירוגין ומראים לנו את הפער בין החיים האמיתיים של השחקנית למשל אגם רוטברג שמשחקת את מיה. על הבמה היא נערצת, אבל בחיים האמיתיים כמהה לאישור וממש משפילה את עצמה רק כדי להיות נינה בשחף. תפקיד שבהמשך לא תקבל ותהיה ממורמרת על זה.

הגיבורה שלנו איריס, בטוחה שהפגישה שלה בתיאטרון הלכה גרוע ובגלל זה החבר שלה, הבמאי – תומר, כזה אופניק ועושה לה סרטים. היא נרדמת לו באמצע סקס וכתוצאה מזה הם רבים ואף נפרדים. כאשר היא מתוודה שהיא רוצה ילד והוא מתוודה שהוא רוצה להיפרד.

איריס אפילו לא יכולה לשמוח בסוף הפרק כשהיא מגלה שהמחזה שלה התקבל, כי היא מבינה באותו רגע שהחבר שלה רק העמיד פנים שהוא רוצה לחזור אליה כדי שיוכל לעבוד איתה על המחזה. זה מעורר בה בחילה והיא אשכרה הולכת ומקיאה.

יש פה משחק מאוד יפה של חללים, כאשר הילדה השכנה שוברת חלון בדיוק כשהם באמצע ריב ולא הולכת כאשר הם נפרדים בצד. הסגנון התיאטרלי משחק תפקיד מאוד יפה ואפשר ללמוד מזה הרבה על עולם וחוקים פנימיים של סדרה.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על המרכיבים של שיטת האקורדיון, תמורת מנוי בפטריון תוכלו לצפות בקורס אונליין כמה פעמים שתרצו ועוד תכנים שיעלו פעם בחודש. שווה ביותר אם אתם מסוג האנשים שאוהבים ללמוד לבד.

מה שכן, לא מציעה לכם לעבור את התהליך הזה לבד, רק על ידי דיאלוג ומסגרת אפשר להגיע לתוצאות. אני אשמח לייעץ לכם איפה שלא תהיו בתהליך. מוזמנים ליצור קשר דרך האתר.

שיהיה לנו שבוע פורה ומוצלח!

אנקנטו

אנקנטו הוא טקסט מרגש, פמיניסטי, שעוסק בטראומה משפחתית, השלכה, החלמה

לקרוא עוד