ניתוח שישה אפסים פרק פיילוט

שימו לב לכותרת, אני תמיד מדברת על זה בסדנאות, כיצד השם של הסדרה מדגישה אחד מהערכים ההופכיים שנמצאים בשאלה הדרמטית. הסדרה נקראת שישה אפסים, אבל הזוכים בפרס הם למעשה שלושה, השש הוא תוצאה של תרגיל מתמטי. הם שישה אפסים כי שאלה הזכייה בפרס הכספי תלויה בזוגיות, כל אחד עם הצרות שלו.
זוג צעיר, הבחור הכניס איזו צעירה להריון. הוא רוצה חיים חופשיים ופרועים, היא רוצה את הילד. זוג מבוגר, קיבוצניקי. לא טוב להם יחד, הגבר יוצא מהארון בפני אשתו והיא מנפנפת אותו לכל אורך הפרק כאילו לדעתו אין שום משקל וזוג שלישי שעומד להתחתן. הכסף שייך לבחורה אבל הבחור רוצה אותו בגלל המעמד ולהוכיח להוריו ולמשפחתו שהוא שווה משהו דרך שופוני בחתונה שהם מתכננים. המסגרת היא קורס שהם חייבים לקחת כדי לקחת את הכסף, האם יצלחו את הקורס זה רק הטקסט של הפרק, הסאבטקסט הוא כמובן האם הזוגיות שלהם תשרוד את המתחים שיצרה הזכייה, ההתנגשות בין נתינה לקבלה, הלא הם הערכים שמובילים כל מערכת יחסים ובעיקר כזו שעוסקת באהבה. שישה אפסים זה גם האפסים שמרכיבים את הספרה מיליון אבל עדיין הדגש הוא על האפס וזו שאלה מעניינת על הערך של הכסף. הצהרת הכוונות של הסדרה בעצם רוצה להגיש שהכסף הוא כלום, יש פה מבחן והתוצאה לא קשורה לזכייה אלא ליכולת של הגיבורים לנהל את עצמם ולשלוט בעצמם למרות ובגלל הזכייה. הקצב מאוד איטי, כמו בהרבה סדרות ישראליות שאינן אקשן. זה קצת חבל לי, אחרי הדוב, התרגלתי לקצב מהיר בהרבה וגם קצת התבאסתי שלא באמת הזדהיתי עם אף דמות. אבל זו רק ההתחלה. אולי זה עוד ישתנה? המתח בכל מקרה מאוד חזק, העיסוק בשאלה מה קורה לאדם כשהוא זוכה במיליונים והמנגנון על מה זה עושה לזוגיות שלו או שלה, מהווה אחלה שעון מתקתק. המסגור של המהלך בסדנה שהם מחויבים לקחת – 8 מפגשים, קושר יפה את כל הארקים יחד. אכן, כפרה על שיטת האקורדיון שעוזרת לפשט סדרה בכמה דקות ולהשתמש בעמוד השדרה הזה לכל אורך הצפייה וגם עבורנו כדי לפתח סדרה. אני תמיד יותר מלאת מוטיבציה לכתוב כשאני צופה במקביל, מה איתכם?

סליחה אגב שאתמול לא עלה ניתוח, אני עם מיגרנה והרצף קצת נשבר בגלל זה. ההרשמה למרתון תיסגר בראשון הקרוב. אנא הבטיחו את מקומכם אם אתם רוצים לקדם את הסדרות שלכם ובעיקר את היחידה הראשונה בסדרה – פרק הפיילוט.