סדנת תסריטאות או לימודים אקדמאים? מה הדרך הכי טובה ללמוד תסריטאות?

שאלה טובה ותלויה מאוד במי ששואל. יצא לי לחשוב עליה לא מעט בתור בוגרת בעצמי של מסלול תסריטאות בחוג לקולנוע של האוניברסיטה וגם עקב התלבטויות של נרשמים.

מאוד נהניתי מהלימודים האקדמאים שלי ולא הייתי משנה דבר. השאלה היא מה אתם מחפשים?

לפתח פרויקט ספציפי, לקבל כלים ומסגרת אחרי שכבר סיימתם ללמוד?

או שאולי אתם רוצים להשקיע 3-4 שנים בלימודים אקדמיים כולל הצד התיאורטי של לימודי הקולנוע, להוציא תואר, להתנסות גם בבימוי, הפקה, עריכה ותאורה.

החיים הסטודנטיאליים של סטודנטים לקולנוע הם מרגשים כמו רכבת הרים. במיוחד אם אתם עושים סרט גמר שרץ בפסטיבלים אחר כך, עובדים גם בסטים של התעשייה.

הלימודים האקדמאים מאפשרים לכם לייצר גוף עבודות, מפגש עם מורים ויוצרים שונים, לייצר קשר חזק עם קולגות.

רבים מפחדים שאלו יהיו הלימודים האקדמאיים שלהם בגלל הקושי להתפרנס, לעיתים זו הסיבה שאדם יבחר לא ללמוד במוסד מוכר אלא לקחת סדנה. לעשות את זה על הדרך.

סדנה ולימודים אקדמאיים אינם נוגדים זה את זה.

הם יכולים להיות המשכים זה של זה.

אפשר גם לא ללמוד במסגרת כלשהי וללמוד מכל הפוסטים והסרטונים והספרים והתסריטים שקיימים ברשת. הכול תלוי מי אתם ומה דרך הלמידה שלכם.

מתוך המחשבה הזו שיטת האקורדיון היא סדנה תמציתית מאוד שנותנת לכם ב-8 שיעורים בלבד את השיטה ואת המסגרת ואת המשוב.

אנחנו לא מבזבזים זמן בשיעור על דיון ועריכה של הסדרות של אחרים. אלא בנטו עבודה. אני רוצה להאיץ עבורכם את תהליך הכתיבה ולעזור לכם לדייק את הפרויקט שלכם בכמה שפחות זמן וכמה שפחות כסף.

חשוב לי גם שתיקחו את הכלים שאני נותנת בסדנה, הכלים שאתם מתרגלים ומקבלים עליהם משוב ודפי עבודה ותמשיכו ותשמשו בהם. זו אחת מהמוטיבציות שלי ליצירת הפודקסט.

זו לא בושה הצורך הזה במסגרת, כולם זקוקים למסגרת, כולנו לומדים דברים חדשים כל הזמן, בין אם זו סדרת הביכורים שלכם או שעבדתם כבר עשרים שנה בתעשייה.

לכל התלבטות, צרו איתי קשר.