פיץ' או איך לספר על הסדרה שלכם למפיק או זר ברחוב

לשמחתי, זכיתי בפיצ'ינג סדרות של פסטיבל חיפה שהתקיים ממש עכשיו בחול המועד סוכות (2021). התחרות הייתה בפניי שופטים בינלאומיים ביניהם התסריטאי של עשר אחוז, המפיק של החטא (שעשיתי עליו פרק לפודקסט) וThe End of the Fucking World, מפיקים מARTE ו-Wild Bunch.

ההכנה לפיץ' וחוויית הפיץ' עצמו שהייתי צריכה לשלוח מוקלט, גרם לי לחשוב מחדש על איך עושים פיץ' בכלל, האם יש דרך נכונה? אני מאמינה גדולה בשימוש בפיץ' כסוג של מסננת עבור הסדרה שלנו בתהליך הפיתוח, נושא שכתבתי עליו בפוסט אחר. אבל, כשמדובר בפיץ' שעיקרו מכירה של הסדרה שלכם, זכייה בתקציב פיתוח ובתחרות בפסטיבל, יש פה עניין שהוא מעבר לתרגול. אתם רוצים לנצח.

הבעיה היא, שהרצון למכור משהו כשהוא גדול יותר מהרצון לספר סיפור או מסיפור שמפותח כהלכה, יכול להיות הסיבה לכישלון ולא גורם להצלחה. בסופו של דבר, כל פרויקט הוא אינדיבידואלי, לכל סיפור יש את החוזקות שלו. את הדרכים הייחודיות שלו שעליהן צריך לתת דגש.

לא מאמינה שיש נוסחה אחת עבור כל הסדרות.

עם זאת, יש מבנה שניתן להשתמש בו ואני שמחה לחלוק אותו איתכם: התחילו מהסיפור האישי שלכם, אבל אל תתעמקו ותרחיבו יותר מדיי. זה לא צריך להיות העיקר, העיקר הוא הסיפור של הסדרה.

אחרי הסיפור האישי, הגיעו לנקודת הפתיחה של הסדרה, משמע האירוע המחולל, תנו רגע שמביא גם את הטון והאווירה והדמויות הייחודיות שלכם. מדובר בסצנת מפתח, גם פה אל תאריכו יותר מדיי, אבל הדוגמא הזו חשובה, זה מה שיזכרו בסופו של דבר.

המשיכו לתוך תהליך השינוי כשאתם מדגישים את המנגנון הסדרתי, מה קורה בכל פרק של הסדרה, מה אנחנו הולכים לראות – תיאור תמציתי שלא יורד לפרטים.

סיימו בשאלה הדרמטית של הסדרה, חברו חזרה את הדמות לערכים ההופכיים ולתנועת "המטוטלת" ביניהם. הסדרה שואלת שאלה, אתם יכולים להציע תשובה, אך גם התשובה היא לא חד משמעית.

ספרו על הסדרה שלכם כמו שהייתם מספרים סיפור לילד לפניי השינה. הוא רוצה לשמוע מה קורה, הוא רוצה שיהיה בזה טוב ורע, הוא רוצה שהסיפור יזרע בו רצון לחקור את העולם הזה שנגלה בפניו אבל גם שירגיש מספיק שלם וברור כדי שניתן יהיה לאחוז בו היטב ולדמיין אותו.

ובעיקר, תאהבו ותתלהבו מהסדרה שלכם.

ואם אתם מחפשים בית ומסגרת לפיתוח הסדרה שאתם כותבים ואם יש לכם סימני שאלה בנוגע לתהליך ולאיך בכלל עושים את זה או המושגים שאני כותבת פה… מוזמנים ליצור קשר ולהצטרף לסדנה או ליווי או סתם להתייעץ.