איך שומרים על זכויות של תסריט או סדרה? או איך לוודא שאף אחד לא גונב לי את הרעיון?

יש חשש לא קטן בשיתוף חומרים שנמצאים בפיתוח עם מפיקים, תסריטאים אחרים, עורכים ואנשים בכלל. שאלות כמו "איך אני אוודא שאף אחד לא גונב לי את הרעיון?", "איך אני שומר או שומרת על הזכויות של התסריט או הסדרה שלי?" חוזרות לא מעט והאמת היא שיש גם סיפורים על גניבה של רעיונות וסיפורים. לא משהו שנתקלתי בו אישית, אבל זה חשש מובן לגמרי.

אז איך אנחנו באמת שומרים על הזכויות שלנו? בסופו של דבר, אין ספק שכרגע אתם נמצאים בהתחלה ורעיונות טובים הם משהו שיכול לבוא לאנשים שונים במקביל. לא פעם, בנאדם רואה איזו סדרה או סרט או ספר על משהו שהוא בדיוק התכוונן לכתוב או אולי אפילו התחיל לכתוב ולא כתב בסוף. העולמות, הדמויות, הסיפור הכללי או ההשראה מאיזה אירוע היסטורי יכולים להיות דומים מאוד.

משום שזו דאגה שחוזרת על עצמה, איגוד התסריטאים לקח את העניין לידיים ויש שירות שהוא מציע ומאפשר לכם לשמור על הזכויות של התסריט או הסדרה שיש לכם. הפרטים המלאים נמצאים באתר שלהם בקישור הזה.

זהו שירות בתשלום ויש הנחה לחברי איגוד ויש מחיר גם למי שאינו חבר.

אם יש לכם חשש או שסתם אתם רוצים להיות בטוחים רגע לפניי שאתם מפיצים את הרעיון שלכם לכל עבר, מוזמנים להיעזר באיגוד. מודה שעשיתי זאת בעצמי וזה בהחלט שווה את השקט הנפשי.

מה שכן – כדי לאבטח את היצירה שלכם, יש לכתוב אותה קודם וכדאי שתהיה כמה שיותר מפורטת כדי שיהיה איך לוודא שלא גונבים לכם אותה, אז אם אתם רוצים לכתוב את הרעיון שלכם כהצעה לסדרה או כתקציר לסרט או להמשיך לתסריט, מוזמנים ליצור קשר להיעזר בי כדי להגיע למסמך מדויק כפי שדמיינתם את היצירה שלכם.