ליצור סדרה יש מאין – על אמונה, כתיבה ויומרה

יולי 20, 2021

אני חושבת שהדבר המשותף לכל הכותבים באשר הם זה החיפוש אחר אמונה. לפעמים זה רק אישור "האם מה שאני כותב טוב?", מענה לשאלה "האם כדאי לי לרדוף אחרי החלום הזה?", "האם יש סיכוי לסדרה הזו לקרות?" אף אחד לא יודע את התשובה. יש לי באופן אישי לא מעט רעיונות

מה אוכלים בסדרה שלך?

יולי 13, 2021

סדרה זה עסק רחב וענק, העבודה עליה לאורך זמן יכולה להוביל לשעמום, לתחושה שהלכנו לאיבוד… חוצמזה עובר זמן ו- וואלה, אולי הסיבות שבגללן כתבת את הסדרה שלך השתנו. המצב בחיים שלכם השתנה, אתם מתעניינים כבר בדברים אחרים. הפכתם להיות רעבים… אולי אתם מוצאים את עצמכם אוכלים במקום לכתוב? תשתמשו
Tv Icon

איך ליצור מבנה של בינדג' בפיתוח סדרה?

יולי 6, 2021

היה היו פעם כל מיני סוגים של סדרות, הייתה קומדיית מצבים, הייתה סדרת מתח, הייתה סדרת הרפתקאות, סדרת ילדים. היום כמעט בכל הסדרות העלילתיות יש מבנה של מתח וציפייה לפרק הבא. מדוע בינדג' הוא כל כך פופלרי? טוב בגלל נטפליקס. הם אלו שגרמו לזה להיות אפשרי בכלל לצפות ברצף

איך אני בונה את הפרקים של הפודקסט ניתוח סדרות על פי שיטת האקורדיון

יוני 23, 2021

תחילה רציתי לייצר פודקסט ניתוח סדרות בעברית. הרגשתי שאני כתסריטאית זקוקה לניתוח חד וברור, דרמטי, מבני של הסדרות שאני רואה. סדרות טלוויזיה הן כל כך שונות אחת מהשנייה ותמיד יש את השאלה האלמותית הזו, איך כותבים סדרה? איך מפתחים אותה? איך שומרים על אחידות בין הפרקים? על אחידות בין

לכתוב ולזרוק

יוני 16, 2021

אחד הדברים הכי קשים זה להיפרד מטקסט שכתבנו. תחילה צריך להיפרד מהפנטזיה שיש לנו על הטקסט הזה. כל עוד הוא עוד לא על הדף וחי בדמיון שלנו, הוא יכול להיות מדהים וסוחף ומהמם, ברגע שאנחנו מתחילים לכתוב אותו, אז גם מתחילות הבעיות והפתרון הכי קל הוא פשוט להשאיר אותו

עולם הסדרה

יוני 8, 2021

"תמונה אחת שווה אלף מילים". בתור אדם כותב תמיד שנאתי את המשפט הזה, אבל אין ספק שיש בו משהו. איך בתמונה אחת אפשר לבטא עולם ומלואו? מה יש בה, בתמונה הזו שמראה את הכול מהכול? בשיעור השישי של סדנת פיתוח הסדרות עפ"י שיטת האקורדיון אנחנו עוסקים בעולם של הסדרה.