אז איך עושים את זה? איך כותבים סדרה?

התשובה לשאלה הזו היא המטרה של האתר הזה ופיתוח שיטת האקורדיון.

היום כשאני רוצה לכתוב סדרה או לערוך סדרה – אני שואלת את ארבעת השאלות של שיטת האקורדיון: מה השאלה הדרמטית ומה המנגנון הסדרתי? מה המהלך המרכזי ואיך הוא משלב את הארקים של הדמויות? מה עולם הסדרה וכיצד הוא מתקשר למנגנון ומהי הצהרת הכוונות של היוצר?

אבל כמובן שזו לא התשובה שמקווה לקבל האדם ששואל. זו שאלה פילוסופית, מהותית. איך לעזאזל עושים את זה? איך נושאים משקל של כל כך הרבה דמויות ועולם ופרקים?

לשם כך הקמתי את "מועדון האקורדיון".

אני מרגישה שתהליך הפיתוח התסריטאי הוא הרבה יותר מסדנה או פוסט מדיי פעם. גם אם כבר כתבתם תסריט או סדרה ועשיתם סבב פסטיבלים, יכול להיות שעדיין אוחזת בכם אותה חרדה של פעם ראשונה.

ועל כן, דרושה השראה שוטפת, כוחות פנימיים אדירים, למרות החשש מהקושי להתפרנס. צריכה אמונה כנה שאתם עושים עבודה חשובה ואתם עושים עבודה חשובה! הדת מבוססת על סיפורים, כל דת. כל מדינה מבוססת על היסטוריה שהיא – כן, סיפור. משמעות המילה סיפור בצרפתית היא סיפור, לא סתם. נרטיב הוא לא רק המצאה של מישהו, הוא קובע מדיניות, הוא כלי טיפולי. יש גישה כזו בטיפול, גישת הנרטיב.

אז כשאתם מנסים לסדר את האירועים, לבנות את העלילה ונתקלים בקושי גדול, נתקלים שוב ושוב בקושי. חשוב לי שתדעו שאתם לא לבד ושאם מדובר בסדרה, אתם יכולים ללמוד שיטה שתקל על עבודת הכתיבה לא רק של הסדרה הזו אלא של כל סדרה שתכתבו בהמשך הדרך. שיטת האקורדיון היא תבנית גמישה איתה אפשר לאפות הרבה מאוד סוגים של עוגות, זה ממש תלוי בטעם שלכם, אבל חשוב שתדעו שיש מכנה משותף לכל הסדרות ודרוש רק תהליך קצר ומעמיק כדי ללמוד איך כותבים סדרה.

אז במאי יתקיים סמינר ראשון ומיוחד במינו של שיטת האקורדיון ובתוכו אשלב גם שיעור בבימוי והפקה, כי אני מאמינה שיוצרים הם לא רק התסריטאים הם האלוהים של היצירה שלהם והזכויות וההחלטות הראשוניות צריכות להיות בידיים שלהם, רק ככה היצירה תצמח.

רוצים לשמוע עוד? צרו קשר. מבטיחה שאתן את כל הפרטים וגם אוודא שזה מה שמתאים לכם 🙂 לא כולם יכולים להתקבל, אתם צריכים לבוא עם רעיון כתוב, לפחות לכתוב את ההתחלה שלו.