השראה והתנעת כתיבה לדיכאון יום ראשון

בעבר הייתי מעלה פוסטים חדשים ביום שני, כעת החלטתי לשנות את זה ליום ראשון. מבחינתכם, אני לא יודעת עד כמה זה משנה. אתם קוראים כשאתם קוראים, אבל מבחינתי זה משנה מאוד, כי ימי ראשון באופן מסורתי זה יום קשה להתנעה.

קשה להתנער מסוף השבוע בין אם נחתם או שזה היה מרתון של טיפול בילדים, בבית או כל  התחייבויות משפחתית, חברית או זוגיות. לעיתים גם פשוט קשה לעשות את המעבר הזה בין החופש היחסי בשבת לטרפת של יום ראשון. גם אם אתם מובטלים אגב, יש איזה לחץ שהנה מתחיל עוד שבוע, צריך לחפש עובדה או לעשות את מה שהתכוונתי לעשות כדי לנצל את זה שכולם עובדים ואני לא.

ולכן, גם כשהייתי שכירה אבל במשרה חלקית, העדפתי לדחוף ליום ראשון דברים שאני שונאת לעשות. גם ככה שנאתי את יום ראשון והוא היה קשה, עדיף שהחברה כבר תשלם לי כסף עבורו. אז דווקא בגלל זה, החלטתי בימי ראשון לפרסם פוסטים שקשורים בהשראה, להתמקד לא בסיפורי הצלחה. אני מאמינה שיש בעייתיות גדולה בסיפורי הצלחה, כל קופי-פייסט שנעשה מסיפור חיים ודרך של מישהו אחר יוביל לאכזבה. ליתים קנאה וחוסר פרגון יגרמו לנו עוד יותר להאיץ בעצמנו, להגיד, "וואלה – הם הצליחו, למה אני לא יכולה?" או יכול.

זה בתמציתיות תחושת היוםראשוןדיכאון שאני חווה. אני לא יודעת אם אתם מזדהים. אבל אם כן, שימו לב, אני פה כדי לעודד אתכם!

בסיפורי השראה שהם לא בדיוק עוסקים בכישלון אבל מכירים בזה שהצלחה כמו שהיא נתפסת בחברה הקפיטליסטית – תחרותית – מערבית שלנו היא בעצם ספקטרום. היא דרך. היא דרך בו זמנית אינדיבידואלית וגם ניתן למצוא בה הרבה שיתוף פעולה והזדהות עם כותבים ויוצרים אחרים.

אז מוקד ההשראה הראשון ליום ראשון העשירי באפריל, רגע לפניי ניקיון פסח הוא פודקסט מדהים שנקרא FIRST DAY BACK –  היוצרת שלו היא קנדית. אימא שנשארה בטעות שש שנים בחופשת לידה והספיקה לעשות HOME SCHOOLING לשני ילדיה בני ה3 וה6. לפניי שהפכה לאימא היא הייתה יוצרת דוקומנטרית, עצמאית.

אז העונה הראשונה של הפודקסט היא הניסיון שלה להרים סרט עצמאית ולמצוא עבורו תקציב אחרי שלא הייתה בביזנס שש שנים, היא דיי נקייה מפרסומות ויש משהו בכנות שלה, של הבנזוג שלה, הקלטות הילדים, השיחות עם המפיקים והשותפים שלה, המשפחה שלה – שממש לוכדים יפה את הניסיון ליצור והקשיים שזה מביא יחד איתו. במיוחד עבור בני 30-40 שעשו משהו בחייהם ונכשלו לא מעט אבל גם הצליחו.

העונה השנייה עוסקת באישה שחוזרת לאחר שהייתה אסירה בכלא. היא רצחה את בעלה, אהוב ליבה תחת השפעת אלכוהול ולא זוכרת בכלל למה ואיך. פרק מרתק ומדהים. ממליצה בחום להקשיב לפרק הראשון במיוחד, אפילו שיש בו פרסומות.

העונה השלישית עוסקת בסטנדאפיסט שהיה לו התקף אפילפסיה על הבמה וכמעט מת. הוא אבא לשני ילדים, נשוי מפילדלפיה. למעשה הקהל הציל את חייו ועכשיו הוא חוזר לנסות לצחוק על מה שקרה לו. למרות שהוא אחוז אימה.

אשמח מאוד לשמוע תגובות ושאלות מכם.

מזכירה שמועדון האקורדיון נפתח להרשמה ונתחיל בפעילות מיד לאחר פסח.

וגם שההרשמה לסמינר של שיטת האקורדיון פתוח להרשמה ויש בו רק 6 מקומות. הולך להיות מיוחד מאוד, פרסמתי את הלו"ז והתאריכים, עתידית יהיו עוד פרטים.

כמו כן אין לי סדרה לניתוח לפודקסט! אז מוזמנים להציע.

אני גם אשתדל לעשות לייב בימי חמישי ניתוח על פי רצון הקהל ובהשתתפותו בדף הפייסבוק "איך כותבים סדרה על פי שיטת האקורדיון"

אז שיהיה שבוע טוב, שקט ויצירתי.