שיטת האקורדיון היא טכניקה לפיתוח סדרות

איכשהו מצאתי את עצמי הבוקר בחלל עם כל המשקולות ותהיתי איך לעזאזל ולמה הריי התכוונתי לשלוח הודעה שקמתי על הפרצוף ואני לא מגיעה לאימון, אבל הגעתי לאימון והמאמנת, שאינה מי שאני מתאמנת אצלה בדרך כלל, דווקא שמה דגש על זה שאני אוריד במשקל ואעבוד על הטכניקה. יותר חשוב לדייק את הטכניקה ואז נעבוד נכון.

וזה גורם לי לחשוב על הרבה יוצרים שיוצרים איתי קשר ומבקשים לעבוד על משהו נקודתי ולא לעשות סדנת תסריטאות מלאה, כי הם כבר יודעים לכתוב סדרה או שהם כבר כתבו סדרה ופרקים ועכשיו הם רק צריכים שמישהו יבוא ויעשה סדר בבלגן.

ואני מבינה אותם ומבינה את החשש להיכנס לתהליך במקביל לאנשים שאולי זה פעם ראשונה שהם נוגעים בכלל בתסריטאות, אבל זו הגדולה בעיניי של שיטת האקורדיון – היא נכונה ואפשרית לכל מי שרואה בעצמו אדם כותב ורוצה לקחת רעיון לסדרה ולפתח אותו להצעה.

שיטת האקורדיון היא טכניקה, ממש כמו להרים משקולות או לעשות תרגיל בהתעמלות. אם אתם מרגישים שנוצר בלגן ואתם רוצים לא רק לעשות סדר אלא באמת לתרגל את הטכניקה נכון, עדיף להיכנס לתהליך שאולי ייקח מעט יותר זמן אבל יבטיח תוצאות טובות יותר בטווח הארוך וגם פחות ייאוש ובלגן.

הרבה מאתנו, סטודנטים לשעבר לקולנוע, עצובים וכועסים שלא קיבלנו תקציב פיתוח או שלא עשינו מספיק, לא כמו שהיינו רוצים לעשות, לא כמו שאנחנו מסוגלים לעשות.

אני כמובן לא מבטיחה לאף אחד אוסקר או תקציב או פרס.

אבל אני כן מאמינה שהפרס הוא היצירה המדויקת עצמה. אני מרגישה ויודעת מתוך עבודה עם עשרות יוצרים – כשהמסמכים שלכם מדויקים, כשאתם מצליחים להעביר את הרעיון שלכם מהראש למסמך מסודר וברור. ההצעה מוצאת בדרך פלא גם שותפים רציניים ותקציבים.

לעיתים יוצרים מגשימים אותה אינדי.

בעיניי, שוב, התפקיד שלי, התפקיד של הסדנה, המטרה של פיתוח שיטה לעמוד שדרה של סדרות הוא לעשות סדר בבלגן, על ידי חזרה ל-4 מרכיבים מרכזיים.

לעיתים כשנחזור לאותו בסיס נגלה שצריך לבנות את המגדל שלנו מחדש. אבל המגדל יהיה יציב יותר ונרגיש בנוח לשכן שם דמויות אהובות.

אני רואה גם בסדנאות וגם בפודקסט איך בכל סדרה יש את המרכיבים הללו וכשהם בנויים נכון – זה עובד ממש כמו קסם. אבל היי, מאחורי כל קסם יש מלא עבודה קשה.

פרטים מלאים על הסדנה הקרובה וההרשמה דרך פה